Nüfusun artmasıyla beraber insanlar şehirlere özellikle büyük şehirlere göç etmeye ve buradaki nüfusu artırmaya başladılar. Bu göçler sonunda şehirleşme dediğimiz kavram ortaya çıkmıştır. Şehirleşmenin bir sonucu olarak da bir yerden bir yere gitmek zorlaşmıştır. Yeni yollara yeni araçlara gereksinim duyulmuştur. Teknolojinin ve insanların ekonomik durumlarının iyileşmesi ile beraber araç yoğunluğu oluşmuştur. Bunun yanı sıra nüfusun artışıyla toplu taşıma araçlarının artışı da otomobil ve diğer vasıtalar gibi paralel bir artış göstermiştir. Bu artış, hava kirliliği veya gürültü kirliliği gibi sonuçları da beraberinde getirmiştir. Ortaya çıkardığı en büyük problemlerden biri olan hava kirliliğinin yanında gürültü kirliliği (özellikle de ulaşım gürültüsü) de insan hayatını etkileyen önemli bir problem haline gelmeye başlamıştır.
Ulaşım gürültüsünün insan psikolojisinde önemli bir yeri vardır. İnsanların çoğunun artık daha sosyal ve daha aktif olarak dışarı çıktığı ve bir yerden bir yerlere gittiği düşünülürse her gün trafiğe ve bunun getirisi olan gürültüye maruz kalmaktadırlar. Özellikle her gün trafikte olmak zorunda olan insanlar için ulaşım gürültüsü ciddi bir stres ve sinir kaynağıdır. Bu gürültüye maruz kalan dışarıdaki insanların dışında ulaşımın yapıldığı caddeye ya da yola yakın konumda oturan ve evinde bu gürültü ile başa çıkmak zorunda olan insanlar da bulunmaktadır. MACOM Çevre ve Enerji özellikle karayolları ve raylı sistemler için ulaşım gürültüsü modelleme çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Modelleme çalışmaları bir bölgedeki çevresel verileri sayısallaştırarak modele girilmesi ile yapılmaktadır. Bu modelin çıktıları doğrultusunda o bölgenin risk altında olup olmadığı ve risk altında ise ne kadarlık bir aşım söz konusu olduğu belirlenmektedir. Bu sonuçlara göre MACOM Çevre ve Enerji, sizin için en uygun azaltıcı yöntemleri önermektedir.
Bir araçtan gelen gürültü genellikle motor, egzoz, fren sistemi ve lastikler gibi ana bölümlerinden kaynaklanmaktadır. Bunun yanında gürültünün bağlı olduğu diğer etkenler ise; yıllık veya günlük ortalama trafik, ortalama trafik hızı, ağır vasıtaların yüzdesi, yol eğimi ve yolun kaplandığı malzeme, sürüş koşullarıdır. Bu etkenlerin en aza indirilmesi ve azaltılması için bir planlama yapmak gereklidir. Bu gürültünün iyi yönetilmesi sağlanmalıdır. Bu durumları göz önüne alarak MACOM, sizler için etkili ve uygulanabilir bir etki değerlendirmesi ve planlama yapmaktadır. Bu değerlendirmenin kapsamında Ulaşım Gürültüsü Yönetimi planları ortaya çıkmaktadır. Yönetim planı hem ulusal hem de uluslararası mevzuatlara uygun şekilde hazırlanmaktadır. Yönetim stratejileri, azaltım yöntemleri, gürültüye sebep olan ana kaynaklar bu planın bir parçası olarak hazırlanmaktadır. Değerlendirme yapılırken belirli sürelerde ölçülmüş ve gerçekliği yansıtan gürültü ölçümleri de yaptırılmaktadır.
MACOM Çevre, başvurduğunuz projelerin ulaşım gürültüsü modellemeleri için tüm gürültü modelleme çalışmalarında olduğu gibi CadnaA® 3D gürültü modelleme yazılımı ve WindPro programları kullanmaktadır. Projenin kapsamı ve hedeflerine göre seçilen yazılımlarla gereken tüm çevresel ve proje bazlı verileri profesyonel kadrosu ile inceleyerek sizlere en iyi hizmeti vermektedir. Dikkat ve titizlikle verileri işleyerek yazılımdan gelen sonucu yorumlamaktadır. Yazılımın yorumlanması ile beraber rapor oluşturarak sizlere kaliteli bir sonuç sunmaktadır.
MACOM Çevre ve Enerji, ulaşımın gerçekleştirildiği tüm alanlarda tüm sektörlerde sizlere en iyi hizmeti vermektedir. Projelerinizin en başından sonuna kadar büyük bir özveri ile çalışmaktadır. Verilerinizin alınması, işlenmesi, sonucunun değerlendirilmesi, sonuca göre çözüm önerileri sunması konularına kadar tüm aşamaları şeffaf ve sürekli sizinle iletişim halinde kalarak gerçekleştirmektedir.
Detaylı bilgi edinmek için her zaman bizimle iletişime geçebilirsiniz.